Pagaliau! Po ilgos pertraukos visų strategų širdys ir vėl turi proga būti užkariautos naujausios „Command & Conquer“ dalies. Kane sugrįžo, o kartu su juo ir daugybę valanadų nenuilstamos kovos tarp Gėrio ir Blogio, tarp GDI ir NOD, arba atvirkščiai, priklausomai nuo to, kaip jūs žiūrite ir vertinate šį amžių konfliktą. Karas dėl tiberiumo dar niekad nebuvo toks aršus.

Bet palikime kol kas idealogines kovas nuošaly ir pažvelkime į patį žaidimą. Visiškai nesvarbu už kokią pusę nuspręsite pradėti žaisti, kiekviena iš jų jus pasitiks puikiu kampanijos režimu, kuris bus pagardintas didžiausiu „Command & Conquer” „saldainiuku“ – video intarpais. Prisimenu dar nuo „Tiberian Sun“ laiku jie būdavo vienas pagrindinių dalykų, kurie versdavo mane būtinai užbaigi misijas. „Tiberian Wars“ – ne išimtis. Visas scenarijus taip įdomiai sudeliotas ir pagardintas video intarpais, kad tai tampa milžinišku stimulu žaisti toliau. Beje didžiausias video intarpų pliusas – gyvi aktoriai, kurie suteikia nepaprastai daug tikroviškumo. Sugrįžo ir Joe Kucan, kuris vaidino ir vaidina pagrindinį NOD lyderį – Kane. Šįkart jis dar labiau pamišęs ir pasirengęs valdžią imti į savo rankas. Mums nuo to – tik smagiau.

Įsijausti į žaidimo istoriją ir pradėti žaisti sunku nebus, tuo labiau suprasti kas kur ir kaip daro. Žaidimo pasakojimas sustyguotas puikiai, pagal visus holivudo kanonus (kūrė vis dėlto juk EA Los Angeles studija).+aidiem yra du pagrindiniai peštukai: GDI ir NOD. Visa istorija galima sakyti yra vientisa, bet skirtingose kampanijose ji pateikiama iš skirtingų perspektyvų. Tiesa, vėliau į žaidime pasirodo ir visiškai naujas žaidėjas – ateivių Scrin rasė. Būtent šiuo momentu tiberiumas tampa ne tik pagrindiniu resursu, bet ir raktu į ateities technologijas.

Pačios misijos žaidime yra skirtingos ir įdomios. Kas svarbiausia, misijos nebus tiesiog nugalėti priešų bazę ar apginti savo bazę tam tikrą laiką, jos bus įvairios. Pavyzdžiui, su savo inžinieriais užimti įvairius pastatus, kaupti spindulines patrankas ir naikinti gynybinius priešo įtvirtinimus ar net sudaryti trapią sąjungą su savo baisiausiu priešu, kad nugalėti naują grėsmę – ateivius. Visos misijos bus skirstomos į pagrindines ir antraeiles, kurias pirmiau vykdysite – rinktis tik jums. Papildomo įdomumo misijoms dar suteikia ir realios pasaulio vietovės, kuriose jos vyks. Taigi, jums teks pakariauti Vašingtone, Sidnėjaus senamiestyje ir Amazonės džiunglėse.

„Tiberium Wars“, kaip ir bet kuris kitas RTS, teikia didelę reiškęm jūsų bazei, bet pernelyg aukštai neiškelia jos. Taip, jums reikės rūpintis resursais, nes be jų nevyksta jokie karai. Taip pat jums reikės rūpintis ir energija, kuri reikalinga jūsų bazių išlaikymui. Bet tam užteks vos keių greitai pastatomų pastatų. Svarbiausia dalis visgi lieka mūšis ir jūsų kovinė parengtis. Žaidimas jums ilgai žaisti su bazės įrengimu ir gražinimu neleis, ir tuojau pat reikalaus siųsti karius pas priešą, kadangi kitu atevju priešas gali atsiųsti savo karius labai greitai. Apskritai, jau po pirmųjų kelių kampanijos misijų pajusite kad prešo DI yra išties nemenkas ir verčia pasitempti net patyrusius žaidėjus. Ir tikėtis su keliais mėgstamais kariniais vienetais pereiti visą žaidimą yra beviltiška. Visi jie turi trūkumų ir tik apsukri strategija gali garantuoti pergalę.

3 rasės vieniems gali pasirodyti kaip labai didelis pasirinkimas, tuo tarpu kitiems – visiškai priešingai. Tačiau nereikėtų nuvertinti ir šių trijų, kadangi jos yra visiškai skirtingos ir būtent tai leidžia jos atstoti didelius skaičius. O „C&C“ serijos žaidėjams trys- tai visa kompanija, kadangi anksčiau galėdavome rinktis tik iš dviejų pagrindinių grupių. Ir kaip jau minėjau, įdomiausias dalykas visiškai skirtinga jų visų taktika. GDI galime įvardinti kaip stiprius, bet tiesmukiškus. Pakankamas skaičius mamutų tankų ir jugernautų gali būti tokia stipria jėga, kuria kažin ar kas nors galės įveikti. Todėl jeigu tingitė daug galvoti ar RTS batalijose dar nesate ypatingai daug patyręs asmuo – GDI yra jums skirta rasė.

O štai NOD – tai jau visai kita pusė. Jie labiau pasikliauja pasalūniška taktika, gudriai išnaudoja savo specialiąsias savybes. Jų nematomi tankai ar bombonešiai gali pridaryti labai daug žalos priešo ekonomikai ir taip nugalėti jį. Tačiau visiškai kas kita yra žaisti už ateivių Scrin rasę. Visų pirma vien todėl, kad jie yra ateiviai. Tai reiškia, kad jų armijų struktūra ir mikroekonomika turi milžiniškumų skirtumų lyginant su kitomis dvejomis rasėmis. Jūsų pirmieji susidūrimai su šia rase įvyks kampanijos režime ir galime drąsiai teigti, kad jie bus tikrai įsiminti, kadangi net mažo lygio priešų kareiviai yra įdomus ir verti dėmesio. Bet už to įdomumo slypi gan karti tiesa. Nors Scrin ir turi keletą labai naudingų savybių, kaip neribotos tiberiumo išgavimo galimybės, ar potencialiai galingų karinių vienetų, kaip flotilė su ją lydinčiais naikintuvais, bet žaidžiant už šią rasę reikia labai gerai išmanyti jos visus trūkumas ir privalumus, bei mokėti juos tinkamai panaudoti.

Kalbant apie įvairius žaidimo sąsajos patobulinimus, verta paminėti, kad atsirado šoninis meniu, kurio pagalba bet kurioje žemėlapio vietoje be jokių problemų galima užsakyti papildomų kareivių ar pastatų. Smagus dalykas yra ir tai, jog dabar atsirado galimybė vienu metu statyti net kelis pastatus, kas strategiškai gali būti labai naudingai panaudojama. Tiesa, su tinkamos vietos pastatams išrinkimu yra keletas problemų. Kartais pastatyti ką nors galima išvis eb jokių problemų, netgi elektrinė gali sunaikinti keletą šalia esančių medžių. Tačiau kartais netgi lygioje vietoje, kai arti nėra jokių pašalinių objektų, pastatyti kokį nors pastatą yra praktiškai neįmanoma. Tenka ieškotis kitos vietos.

Šiais laikais internetą turi daugybę kompiuterių vartotojų, o internetinių žaidimų paklausa kaip niekad didelė. Neveltui „EA“ nusprendė iš pagrindų atnaujinti daugelio žaidėjų režimą „Comand & Conquer 3 Tiberium Wars“ žaidime. Ir jai tas kuo puikiausiai pavyko. Nors prieš pakuriant savo žaidimą mums ir nesiūlomą įvairiausių funkcijų, bei galimybių, tačiau „EA“ integruotas lyderių sąrašas ar klanų palaikymo sistemą, leidžia jam tapti kaip niekad puikia vieta susikauti su draugais iš viso pasaulio. O gal norite surengti tikras „esporto“ rungtynes? Jokių problemų ir tam yra skirta „BattleCast“ sistema. Ji suteikia galimybę transliuoti mačą realiu laiku visiems, kurie atsisiučia nemokamą „BattleCast“ klientą. Ši programa taip pat leidžia turėti ir savo mačo komentatorių, kuris visiems žiūrovams paaiškins kas, kur. Tikrų tikriausias „esporto mačas“ iš jūsų kompiuterių.

Gerai. O dabar prie visų šių mano paminėtų dalykų pridėkite kaip visada gerai atidirbta grafika, kuria dažniausiai pasižymi visos „EA“ kuriamos realaus laiko strategijos. Galėsime grožėtis išties įspūdingais Scrin kariniais vienetais, kuriuos netgi apibūdinti yra sudėtinga, ar įspūdingais GDI lėktuvų viražais danguje. Tuo labiau, kad visi kariniai vienetai ir rasių pastatai puikiai dera prie bendro žaidimo fono ir tik sustiprina bendrą įspūdį. O kur dar taip pat „EA“ žaidimams būdingas geras garsas ir puiki jo kokybė. Būkite ramūs, paprastų kareivių garsai jūsų tikrai nekankins kaip kituose RTS žaidimuose, o suteisk galimybę pasijusti tikru karo vadu, kurio tiksliai klauso visi jūsų pavaldiniai.

Sudėjus visa tai gauname kaip niekad puikią „Command & Conquer” serijos dalį, kurią privalo pabandyti visi Kane istorijos gerbėjai, RTS fanai ar žaidėjai ieškantys įdomios strateginės pramogos. „Tiberium Wars“ – tai karališkas senosios serijos sugrįžimas į RTS žaidimų olimpą.