2019 sausio 18, penktadienis.   Games.lt naršo: 7   Registruotų vartotojų: 113195
              
El. paštas
Slaptažodis 
Prisimink  
  
Sprogimas ar tik fejerverkas?
2018-12-27, parašė E417
Žaidimo įvertinimas: 8.4, puslapis 1 iš 4

Ar galime sakyti, kad žaidimų serija ar jos kūrėjai yra sėkmingi, kai prie žaidimo atsiranda vis po naują skaičiuką? Jei taip, tuomet „Just Cause 4“ turėtų būti laikytinas gana sėkmingu. O jei ir ne sėkmingu, tai mėgstamu ir paklausiu, nes skaičiai prie filmų ar žaidimų pavadinimų neatsiranda, jeigu šie nežaidžiami ar nežiūrimi. Šiaip ar taip, dienos šviesą išvydo jau ketvirtoji žaidimų serijos „Just Cause“ dalis, kuri ir toliau tvirtai laikosi įsitvėrusi savo šaknų – atviras pasaulis su visiškai ištrintomis logikos bei fizikos ribomis ir sprogimai, sprogimai, sprogimai. Ar ši formule vis dar veikia? Atsakymas šioje apžvalgoje.



Atskirai aptarti verta ir pačius kūrėjus, t. y. „Avalanche Studios“, kurių pirmasis, kaip studijos, žaidimas ir buvo pirmoji „Just Cause“ dalis dar 2006 metais. Po ketverių metų kūrėjai visiems pristatė dar ambicingesnę antrąją žaidimo dalį, kur pagrindinis serijos herojus Riko atakavo savo priešininkus skriedamas į juos ant raketos. Tai nebuvo techniškai tobuli žaidimai, tačiau sprogimai ir kitos galimybės juose labai greitai pritraukė susidomėjusių žaidėjų. O štai 2015 metais „Avalanche“ visiškai nustebino ir pristatė rinkai net du žaidimus – ilgai lauktą trečiąjį „Just Cause“ ir dar ilgiau kurtą, mitais bei legendomis apipintą žaidimą „Mad Max“, tapusį vieninteliu kultinių filmo serijos gerbėjų būdu pažaist už Maksą virtualiai.



Taigi, žiūrint chronologiškai, „Just Cause“ žaidimai, visuomet išleidžiami vieni nuo kitų maždaug 4-5 metų intervalu dažniausiai pasirodo gerokai patobulėję: didesnis pasaulis, dar didesni sprogimai, žymiai patobulinta daiktų fizika. Tačiau ketvirtąją dalį nuo trečiosios skiria vos 3 metai ir iš pirmo žvilgsnio technologiškai žaidimas per daug nepakito – jau vien faktas, kad abi dalys išleidžiamos tai pačiai konsolių kartai. Tačiau „Just Cause 4“ nuo pat pradžių žadėjo du dalykus – kelis naujus legendinio Riko kablio su lynu patobulinimus ir gamtines stichijas, prieš kurias pačiam žaidėjui teks kovoti. Taigi, nors žaidimas grafiškai ir techniškai ir priminė trečią dalį, kūrėjų pažadas stoti prieš gamtą viliojo. Bet ar tikrai viskas taip, kaip žadėta?

Po teisybei, ir taip, ir ne. Taip, milžiniškos gamtos stichijos čia tikrai yra – nuo milžiniško viesulo iki smėlio audros ir tai net didelė žaidimo siužeto ašis. Kita vertus – paties žaismo šios stichijos beveik neįtakoja, nes su jomis yra susijusios misijos, kurias galima suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų ir tai galimybės susidurtu su šiomis stichijomis yra ribotos. Bet atrodo jos pritrenkiančiai – pavyzdžiui, viesulas juda žaidimo pasaulyje, į save po truputį atplėšdamas ir įsiurbdamas automobilius, suoliukus, medžius ir kt. Tačiau gaila, kad šių stichijų žaidime daugiau tenka laukti kaip švenčių, užuot galimybės susidurti su jais dažniau ir už pagrindinių misijų ribų.


Tik registruoti vartotojai gali komentuoti. Prisijunkite!