Žaidimų rinka netrukus galės džiaugtis dar vienu būsimu metroidvania žanro šedevru – „Exotic Matter“, arba tuo, ką gauname sumaišę daugelio pamėgtus „Minecraft“, „Portal“ bei „No Man’s Sky“. Žaidimas platinamas Steam platformoje ir šiuo metu yra ankstyvos prieigos (angl. „Early Access“) stadijoje. Jį kuria ir publikuoja vokiečių žaidimų studija „Moebiusgames“, vadovaujama dizainerio Florian Frankenberger. Tarp projekte naudojamų technologijų yra ne tik „Unity 3D“, bet ir išskirtinai šiam žaidimui sukurtas „Exotic Matter“ grafikos variklis.

Žaidime yra galimi keli būdai žaisti – vykdyti misijas arba konstruoti. Viskas prasideda tolimoje planetoj sudužus kosminiam laivui turime spręsti galvosūkius, susirinkti šiek tiek resursų ir įrankių bei tą padarius išeiti iš laivo, misijos tikslas – rasti ir surinkti paslaptingos medžiagos „violex“ pavyzdžius. Kosminiame laive susidursime su įvairia įranga: lazeriais grąžtais, kompiuterių terminalais, replikatoriais, liftais, sensoriais, kambariais su svoriui jautriomis grindimis, nano generatoriais.

Kaip ir kituose šio žanro žaidimuose, prisirinkę tinkamų medžiagų galime susikurti daugybės rūšių blokus, kuriuos naudosime naviguoti paslaptingoje Xcylin planetoje. Kaip vieną iš įdomesnių ir netikėtų sprendimų verta paminėti, jog kiekvieną kartą pradedant naują misiją žaidimo pasaulis yra sugeneruojamas, todėl išėję iš laivo kiekvienas susidursime su unikalia ir savaip spalvinga aplinka.

Pasak žaidimo leidėjų, pasiūloje yra mažiausiai 118 rūšių blokelių ir bent 47 tipai skirtingų daiktų. Kūrimo procesas (angl. crafting) yra sudėtingas ir reikalauja daugiau pastangų, nei žaidėjas norėtų skirti – nežinia kur bei ką nutempti ir paspausti, ir galiausiai pastebime „crafting menu“ kur ir sukeliam visas medžiagas.

Kiek ilgiau pavaikščiojus, gali apimti monotonijos jausmas, tačiau išsitraukę lazerinį grąžtą galime pasidaryti tunelį ir pamėginti atsidurti naujoje, nematytoje vietoje ir tyrinėti neatrastų blokelių klodus ir toliau džiaugsmingai šokinėti ieškodami „violex“(šios medžiagos šiek tiek yra vandens blokeliuose, bet nepakankamai).

Toliau, kalbant apie aplinką žaidime sunku nepastebėti ir gerai pritaikyto garo takelio, kuris yra tikrai savitas ir atbaido vienišumo jausmą, būdingą tokio tipo žaidimams. Dėmesio vertas ir dinamiškas dangus: plaukia debesys, skrieja žvaigždynai, kinta dangaus spalva priklausomai nuo atmosferos pokyčių ir planetos paros laiko. Naktį praverčia LED blokelių atsargos – tamsoje iš tiesų tamsu, tad papildomas apšvietimas gali nemenkai pagelbėti.

Žaidimo grafika ir idėja tikrai smagi, galima praleisti valandų valandas šokinėjant blokeliais ir kopiant vis aukštyn. Žinoma, ši planeta turi gravitaciją ir veikėjas krisdamas tikrai gali žūti ar susižeisti. Aukščio pojūtis tikrai stebina, kai užkopiama aukščiau, tačiau verta pastebėti, jog gerai neatsistoti ties blokelio atbraila – veikėjas stovint prie krašto ima slysti žemyn, tad tenka žengti žingsnį priešinga kryptimi ir išlaikysime balansą.

Nors žaidimas tikrai nėra tobulas, bet turi labai daug potencialo tapti favoritu, galutinėje versijoje norisi pamatyti šiek tiek tobulesnį nuotykių pristatymą, kol kas šios žinios mus pasiekia naudojantis kosminio laivo kompiuteriais, jokio filmuko pradėdant misiją nėra. Valdymas nėra sudėtingas, bet ir nėra intuityvus, reikia keletos minučių norint perprasti pagrindinius veiksmus, kartais naudingos informacijos rasime kompiuterių terminaluose ar daiktų aprašymuose – taigi, yra šiokia tokia mokymosi kreivė, kurios dėka galime progresuoti žaidime.

Pats žaidimas optimizuotas moderniems kompiuteriams, tad jei tavo elektroninis žvėris turi bent „NVIDIA GTX 580Ti“ vaizdo plokštę – puiku! Taip pat, vienas stipresnių pliusų šiam produktui – kūrėjai imlūs pastaboms ir kritikai, dažnai leidžia patobulinimus ir klaidų pataisas. Susidomėję žaidimu, jį gali įsigyti Steam platformoje už 19,99€ („Early Access“ stadijoje).