Mūsų liūdnai nuobodžioje realybėje atrodo, kad kosmoso tyrinėjimo ir užkariavimo sferoje iniciatyva yra visiškai perleista privačioms kompanijoms. Valstybinius pinigus, matai, geriau išleist visokiom nevykusiom penktos kartos naikintuvų programoms. „Interstellar Transport Company“ yra žaidimas paremtas vien privačiu interesu: prekyba tarp kosminių kolonijų.

Žaidime istorijos nėra. Atsitiktinai sugeneruota visata yra pripildyta atsitiktinai generuotų žvaigždžių sistemų. Bet dėl to jaudintis galėsi nebent tolimoje ateityje. Pirmiausia reikia pasirūpinti savo pradine sistema kur tu ir keletas varžovų (nors yra galimybė žaisti solo) užsiimsite krovinių pervežimu tarp vietinių planetų. Logistikos kompanijos veržiasi į žvaigždes, ir sunkvežimius keičia kosminiai laivai!

ITC dar nėra pilnai išleistas, bet žaidimas vis dar neatrodo įdomiai. Jau vien savo pradinėje sistemoje išsemsi beveik visą potencialą. Jei kelionės tarp žvaigždžių ir suteikia naujus iššūkius, tai vargu, ar iki jų prieisi. Tiesiog žaismo pagrindas yra toks nuobodus. Esmė yra transporto linijų vystyme. Parenki pradžios ir pabaigos taškus (planetas), nustatai krovinių paėmimo/iškrovimo taisykles ir… viskas. Gali bandyti žaisti ir padaryti trasą su daugiau nei dviem sustojimais – tai labiausiai veikia pervežant keleivius – bet dauguma jų bus paprastos tiesės.

Pradinėje sistemoje beveik visos linijos eis iš motininės planetos į kolonijas. Žmonijos lopšys yra pertekęs vandeniu ir maistu. Kolonijos, tuo tarpu, trokšta ir badauja. Mainais jos siūlo vertingas iškasenas, pradedant paprastomis rūdomis ir baigiant diličiu (kilusiu iš „Star Trek“), perdirbamu į tarpžvaigždinių erdvėlaivių kurą. Sprendžiant iš DI transporto trasų pavadinimų, viena jų linija dažniausiai rūpinasi tik vieno gėrio pervežimu, pavyzdžiui, maisto. Kaip gyvas žaidėjas, tu gali kurti universalesnes linijas.

Kitaip nei daug geresniame ir išsamesniame žaidime „Transport Tycoon“, kosminiai laivai gali pervežti įvairaus pobūdžio krovinį. Tad jų pirkimas yra kaip traukinio sąstato planavimas TT: gali užsakyti krovinvežį, skirtą tik maisto pervežimui, bet gali sudaryti ir mišrų triumą, kuriame bus gabenami ir skysčiai, ir keleiviai, ir rūdos. Krovinio laikymo talpos dažnai yra daugiafunkcinės: pavyzdžiui, skysčių skyriuose galima vežti tiek vandenį, tiek kurą. Didesniuose laivuose su didesniais trumais gali prisigalvoti visokiausių dalykų!

Deja, įdomumai tuo prasideda ir baigiasi. Kai planetų kosmo-uostai išsivysto pakankamai, kad priimtų reisinius laivus – egzistuoja ir vienkartinės raketos, galinčios nusileisti bet kur – visos trąsos daugiau mažiau supanašėja. Kolonijų alkis ir troškulys yra beveik begalinis. Greitai susidursi su populiacijomis, kurių privatus interesas nebegali išmaitinti. Nepatenkintos planetos praranda pasitikėjimą tavo kompanija, dėl ko krenta pelnas, gaunamas aprūpitant minėtus pasaulius-nelaimėlius. Visa tai pakerta motyvaciją pusvelčiui gelbėti juos nuo lėtos bado mirties.

Planetų išsivystymas dar priklauso ir nuo industrinių mašinų kiekio – tai yra speciali krovinio rūšis! Tik jai yra nustatytas limitas – pasiek jį, ir pasaulis bus pilnai išsivystęs, ir jam daugiau nebereikės šios rūšies importo. Tačiau motininis pasaulis mašineriją gamina labai lėtai, tad šios rinkos praradimas yra tokia pat grėsmė, kaip ir žemynų dreifas.

Tuo tarpu žmonijos vyriausybė kuria kolonijas – nors jas gali finansuoti ir kompanijos – nepaisydama esamų sąlygų joms išlaikyti. Kelios pirmos tarpžvaigždinės kolonijos tikrai numirs, nes nebus nei pakankamai diličio kuro joms pasiekti, nei kapitalo investicijoms į tarpžvaigždinius erdvėlaivius. Nepadeda ir tai, kad žaidimas visiškai nepaaiškina, kaip veikia kuras. Sistemos viduje jis yra visiškai nesvarbus – laivai sustoja nebent tik tada, jei sugenda – bet ar man reikia griebti tas vandens/kuro talpas ir nustatyti, kad laivas pasikrautų tik kuro? Tai kaip tada su vandens pervežimu? Kaip man apskaičiuoti kiek degalų reikės norint nuskristi iki kitos žvaigždės?

Galiausiai vieninteliu įdomiu dalyku žaidime patampa flotilės vadyba: kokie modeliai yra optimalūs kuriom trasom, kada reikia greičio, o kada – didesnės talpos. Ar saugu yra pasiimti paskolą, kad nusipirktum titaniško dydžio krovinvežį? Ar derėtų atnaujinti senus laivus naujesniais modeliais? Gaila, kad tie laivai daugiausiai atrodo pobaisiai.

Vis dėlto, ir pats žaidimas nėra labai gražus. Vartotojo sąsaja kažkiek pagražėjo nuo to karto, kai ITC žaidžiau pirmą kartą. Viskas dvelkia pigumu kaip ženklu, kad pinigų neužteko talentui, kuris galėtų gražiai apipavidalinti sąsają ar sukurti tokį žavų minimalizmą, kokį matėme Endless Space. Pačios kosminės sistemos irgi atrodo nuobodžiai – juodas žvaigždėtas fonas, jame nubrėžtos planetų orbitos, ir zujančių laivų simboliai. Gali pritraukti vaizdą arčiau, kad matytum tuos skurdžius 3D modelius, bet tam nėra jokio reikalo. Turbūt smagiausias žaidimo momenŧas yra stebėti, kaip tavo modernus naujas laivelis trasoje lenkia kitų kompanijų geldas. Deja, iš garso pusės nėra ką pagirti. Muzika yra tokia neįsimintina, kad galėtų ir neegzistuoti, o specialių atsitikimų garsai yra tikrai nuobodūs.

„Interstellar Transport Company“ yra geresnis argumentas, kodėl žvaigždžių neturėtume palikti kapitalizmui, nei įdomus, senają „X Tycoon“ tipo žaidimų maniją menantis simuliatorius. Jei atmintyje vis dar gyvas „Transport Tycoon“ ar kompiuteryje sukasi „OpenTTD“, jei teko žaisti nuostabų „Offworld Trading Company“, jei išgalėjai nusipirkti naujausią Anno serijos dalį, tai žinai arba turi geresnių alternatyvų. Ir neatrodo, kad žaidimui pagaliau pasiekus išleidimo ribą mes atrasime priežasčių jį žaisti.