Ogre yra vienas iš legendinių stalo žaidimų, pasirodžiusių dar tada, kai daugelio skaitytojų tėvai net neplanavo vaikų turėti. Tai buvo labai rimtas asimetrinis žaidimas, kuriame milžiniškas robo-tankas – vadinamas OGRE – bandė prasiveržti pro jį stabdančius karius, susprogdinti vadavietę ir pabėgti. Nieko nuostabaus, kad žaidimo Kickstarter versija buvo palaidota po krūvomis pinigų, o aš turiu kišeninę versiją. Ir, aišku, mes dabar turime ir oficialią kompiuterinę OGRE versiją.

Taigi, šiokia tokia žemės ateitis. Mokslininkai atrado super stiprią medžiagą, iš kurios pradėjo gaminti pėstininkų jėgos šarvus, didelius tankus ir kitokius bajerius. Viena didžiausių baikų yra OGRE, milžiniški, ginklais aptekę tankai, valdomi roboto smegenų ir pasiryžę sutraiškyti viską savo kelyje. Žaidimo kampanijoje tau teks kovoti prieš Omega, OGRE mašinų sukilimą, norintį infekuoti kitus robo-tankus ir nugalėti žmoniją.

Žaidimo procesas, kaip nekeista, smarkiai primena stalo žaidimo versiją. Pėstininkai, skraidantys tankai, artilerija ir kita turi tiek duomenų, kiek tilptų ant originaliojo žaidimo žetono, bei keletą specialių taisyklių. Pavyzdžiui, GEV (skraidantys tankai) vieninteliai gali pajudėti, šauti, ir tada pasitraukti. Dėl to jie yra vieni saugiausiai OGRE puldinėt galinčių karių. Atakos vis dar daromos palyginant vieno dalinio atakos ir kito gynybos galią, ir ridenant kauliuką ant lentelės – šią neįdomią dalį už tave padaro žaidimas. Kaip ir staliniame OGRE, galima (ir reikia) kombinuoti kelių dalinių atakas į vieną didesnę, kad pagerintum tikimybę sužaloti OGRE.

Pastarasis, tuo tarpu, visokių rodiklių ir duomenų turi kaip žaidėjo personažas palyginus su paprastu NPC. Robo-tankui trūksta tiesiog gynybos režimo, kita vertus, jis turi keletą ginkluotės sistemų, kurios yra įvairaus patvarumo ir yra atakuojamos norint sunaikinti tanką. OGRE turi pagrindinę patranką (į ją DI visada taikosi pirmiausia), antrines patrankas, priešpėstinę gynybos bateriją, tolimo nuotolio raketas (vienintelį ginklą žaidime, išnaudojantį amuniciją) ir… vikšrus. OGRE galima sustabdyti sunaikinus būtent juos, tačiau kiekviena ataka bandanti pažeist vikšrus (tikimybė 1/6) yra ataka, nenukreipta prieš monstro ginklus, šienaujančius tavo armiją.

Žaidime yra ne tik visi didžiausi OGRE hitai – pėstininkai, GEV, tankai ir panašiai – bet ir keletas naujovių. Seniau tik OGRE turėjo versijas (buvo ankstyvesnės kartos, mažiau ginkluotas OGRE), tačiau dabar ir naujas pėstininkų tipas: jūrų pėstininkai yra brangesni nei paprasti kareiviai, bet jiems reikia dviejų pataikymų, kad sunaikintų. Taip pat atsirado sunkieji tankai, turintys du vamzdžius ir jais šaudantys individualiai.

Kompiuterinėje versijoje galima rasti ir daug gyvenimo patobulinimų, kurių gali tikėtis iš žaidimo, kuriame pačiam nereikia atlikti RNG vaidmens. Kadangi nereikia pačiam valdyti OGRE ir skaičiuoti pataikymo tikimybių, tai žaidimas gali tau leisti žaisti didesnius mūšius. Taip, net ir kišeninė OGRE versija turi primityvų dirbtinį intelektą, bet žaidžiant prieš kompiuterį yra mažiau apkrovos ir negali bandyti sukčiauti, kad laimėtum. Be to, žaidimą pradėti daug lengviau, kai kompiuteris automatiškai skaičiuoja armijos kainą tau ją dėliojant ant lauko. Daug smagiau ir tai, kad gali sunaikinti tiltus ir matyti kaip jie dingsta nuo žemėlapio.

Tiesa, tiltų griovimas yra vienas tų dalykų, kuris nuolat pakabindavo mano žaidimą. Vabalai, kitaip tariant, galėjo būti ir geriau išgaudyti. Jei žaidimas paspringsta skaičiuodamas šešiabriaunio kauliuko rezultatą, tai vadinasi, kažkas negerai kode.

O jei jau prakalbome apie techninę pusę, tai OGRE tikrai nėra vietos tarp gražiausių žaidimų. Vartotojo sąsaja nėra daili, o 3D grafika – primityvi. Išmaniųjų telefonų ar planšečių žaidimui tai dar būtų atleidžiama, bet PC norėtųsi ko nors daugiau. Geriau pingai būtų investuoti į aukštos klasės 2D menininką ir viskas būtų puiku.

OGRE yra… OGRE. Jei tau patiko senasis žaidimas – jei esi vienas iš trijų lietuvių, kuriam teko jį žaisti – tai patiks ir kompiuterinė OGRE versija. Tai yra geras pavyzdys, kad nereikia išmesti stalo žaidimo taisyklių norint padaryti kompiuterinę versiją. Gaila, kad „Battlefleet Gothic“ PC žaidimo kūrėjai nepasirinko šio kelio. BFG su PC grafika ir stalo žaidimo taisyklėmis, kurių vykdymu rūpinasi kompiuteris, būtų idealus!